Programmamanager Marketing Performance Management | Implementatie MPM-systeem Allocadia

  • Pilot (2 regio’s / 5 landen), en vervolgens

  • Wereldwijde implementatie (17 markten / 50+ landen) van het marketing performance management systeem Allocadia. Het Marketing Performance Managementsysteem is ingevoerd om in stappen:
    > De marketing budgettering en afstemming van centrale en lokale marketing activiteiten te ondersteunen
    > Om vervolgens middels performance (marketing kpi’s en pi’s, MROI) en spend tracking (geautomatiseerd) de budgetallocatie en -uitputting real time inzichtelijk te hebben evenals de performance van campagnes
    > En betere beslissingen, op basis van data, te kunnen nemen over budgetallocatie en MROI van marketing initiatieven en campagnes

  • Met het projectteam bedenken en plannen van de implementatie-aanpak
    > Globale uitrol door 2 ‘vliegende teams’
    > Naar nieuw aangestelde key-users en het lokale marketing management
    > Vastomlijnde meerdaagse trainingsaanpak, aangevuld met een online FAQ, instructies en online video instructies plus een support desk
    > De trainingsaanpak is in 2 locaties gepiloteerd en gefinaliseerd
    > In ca. 6 maanden is middels ruim 20 implementaties de globale implementatie gerealiseerd

  • Alignment van master data standaarden (m.n. finance/accounting, purchasing en marketing kpi’s / metrics) en integraties met workflow en Sap/Ariba. Tevens marketing management dashboarding in de BI-tooling van Allocadia (integratie met GoodData)

  • Opstellen van de Allocadia 2018 – 2020 roadmap en programma, in opdracht van en samen met de business owner en proceseigenaar

https://www.signify.com